Uddannelseskoordinator i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre udvikling og kvalitet på social- og sundhedsuddannelserne samt sygeplejerskeuddannelsen, så vi når i mål med vores vision om at uddanne vores fremtidige kolleger? Brænder du for koordinering og vejledning? Vil du være med til at understøtte og udvikle et godt læringsmiljø for fremtidens medarbejdere i samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere?
Vi søger pr. 1. marts 2024 eller snarest en erfaren kollega, som brænder for at arbejde med uddannelse og kvalitet i opgaveløsningen. Sammen med vores nuværende uddannelseskoordinator, ledelsen og vejledere skal du være med til at drive udviklingen af Syddjurs Kommune som et godt uddannelsessted med en sund og bidragende læringskultur, hvor elever og studerende ønsker at vende tilbage til, når de er færdiguddannet.

Dine primære arbejdsområder

Dine primære arbejdsområder vil være social- og sundhedsuddannelserne og sygeplejerskeuddannelsen i et tæt samarbejde med praktiksteder, Randers Social- og Sundhedsskole, SOSU Østjylland og VIA University Collage.

I dagligdagen vil du fungere som kontaktperson for elever og studerende i forhold til spørgsmål og behov, der går på tværs af forløb eller handler om uddannelsen som helhed.

Du vil ligeledes fungere som sparringspartner for ledere, kliniske vejledere og praktikvejledere og have et stort fokus på at sikre kvalitet i Syddjurs Kommunes uddannelsestilbud. Du vil blive understøttet med administrativ hjælp og skal indgå i interne såvel som eksterne relevante møde- og samarbejdsfora.

Som uddannelseskoordinator vil dine opgaver bl.a. være:

  • Rekruttering og gennemførsel af ansættelsesprocesser.
  • Sikre ensartet og høj kvalitet i praktikvejledning – i samarbejde med ledere og vejledere på decentralt niveau.
  • At planlægge og facilitere kompetenceudvikling, opdatering af viden og opbygning af netværk for vejledere.
  • Kontakt til skoler og uddannelsesinstitutioner.
  • Sikre løbende dokumentation i forhold til samtaler og forløb.
  • Daglig sparringspartner for praktikvejledere og kliniske vejledere herunder deltage i svære uddannelsessamtaler og personalemæssige problemstillinger i praktikforløbene.
  • Intern kommunikation med praktikstederne vedrørende elever og studerende herunder vejledning, koordinering, styring og sparring til ledere, praktikvejledere og kliniske vejledere samt afholdelse af vejledermøder.
  • Bearbejdning af ledelsesinformation på elevområdet.
  • At følge med i lovgivningen på området og være ansvarlig for omsætning og implementering af eventuelle lovændringer på uddannelsesområderne.
Den ideelle kandidat:
  • Har en mellemlang eller lang videregående uddannelse – gerne med relevant efter- og videreuddannelse.
  • Har erfaring med coaching/supervision ift. svære uddannelsesforløb eller erfaring med elever med brug for SPS-støtte.
  • Kan dokumentere undervisnings- og vejledererfaring.
  • Har erfaring fra det kommunale eller regionale sundhedsvæsen.
  • Har erfaring med projektkoordinering, pædagogik, læreprocesser samt evalueringspraksis og behandling af data.
  • Kan skabe overblik og struktur i en hverdag med mange arbejdsopgaver.
  • Har viden om uddannelsesområdet qua din erfaring og uddannelser.
  • Har lyst og evner til at samarbejde med elever i alle aldre og med mange forskellige baggrunde i et uddannelsesforløb.
  • Har fokus på udvikling, kan se muligheder og er nysgerrig på nationale trends og områdernes behov for udvikling.
  • Har gode og tydelige kommunikative evner – både mundtlig og skriftlige og kommunikerer anerkendende, inddragende og tålmodigt.
  • Har erfaring med koordinering og optimering af arbejdsgange og opgaver.
  • Er IT-kyndig.
Vi tilbyder:
  • En stilling med stor variation og selvstændighed i opgaveløsningen.
  • Et dynamisk og fagligt miljø med fokus på udvikling.
  • Gode muligheder for selv at påvirke opgaver og arbejdsdagen.
  • Deltagelse i kommunalt, tværkommunalt og tværsektorielt netværk.
Organisatorisk bliver du en del af sekretariatet Sundhed og Dannelse. Det er et af tre nye sekretariater, der bliver oprettet pr. 1. februar 2024 i Syddjurs Kommune med henblik på at forbedre den økonomiske og faglige styring samt styrke tværfagligheden og den faglige robusthed i sekretariatsbetjeningen af fagområder og direktører.  

Sekretariatet dækker over to store fagområder: Børn og Læring samt Sundhed og Ældre. Børn og Læring varetager opgaver indenfor dagtilbud og skoler, herunder PPR og Ungdomsskolen, mens Sundhed og Ældre har ansvar for hjemmepleje, sygepleje, plejehjem, sundhedsområdet, visitation og hjælpemidler m.m.

I Sundhed og Dannelsessekretariatet kommer der til at sidde ca. 25 dygtige, specialiserede medarbejdere, som alle på forskellig vis understøtter og er tæt på fagområderne.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Syddjurs Kommune.

Ugentlig arbejdstid er 37 timer.

Arbejdspladsen vil byde på varierende ind- mødesteder internt i kommunen samt hos samarbejdspartnere, hvorfor du skal have kørekort.

Der vil blive indhentet straffeattest ved evt. ansættelse.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål vedrørende arbejdsopgaverne i stillingen, er du velkommen til at kontakte uddannelseskoordinator Julie Duval. Send venligst en sms på 20 53 22 29, og du vil blive ringet op. 

Har du øvrige spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Louise Morris Jones. Send venligst en sms på 51 32 82 16, og du vil blive ringet op. 

Ansøgningsfrist er den 12. januar 2024.

Vi forventer at holde samtaler den 26. januar 2024 med henblik på ansættelse den 1. marts 2024 eller snarest.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
 
 Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Skolevej 19, 8544 Mørke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963114

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet