Pædagog til Botilbuddet Lindebo

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er dit faglige interessefelt autismespektret, og trives du med at samarbejde med autistiske borgere? og engagerede kollegaer der brænder for det, trives du med at være på en arbejdsplads i udvikling – så læse videre her, måske er det os du kigger efter som din nye arbejdsplads og dine nye kollega.

Botilbuddet Lindebo er døgndækket §107 botilbud beliggende i Mørke, et botilbud under Center for Social Rehabilitering, Syddjurs Kommune. Målgruppen er voksne med autismespektrum diagnose og kan have komorbiditet i lettere grad.

Stillingen er 34 timer/uge til besættelse den 1. februar 2024 eller hurtigst mulig derefter.

På Lindebo tilbydes et miljø, der via den pædagogiske indsats tilgodeser den enkeltes behov for støtte og udvikling. Vi skaber og tilrettelægger individuelle planer i samspil med borgerne. Vi samarbejder med pårørende. Vores faglige fundament, hviler på Recovery og med fokus på anerkendelse, medbestemmelse og ressourceorienteret. Vi har fokus på det der virker og motiverer til udvikling og arbejder systematisk med LA2.

Beboerne har brug for en forudsigelig og genkendelig tilrettelagt hverdag, samt støtte til dagligdagens gøremål ud fra deres funktionsniveau og perspektiv. Hverdagen er tilrettelagt ud fra den enkeltes handleplan, funktionsniveau, dagsform og ønsker.  

Lindebo er døgndækket, hvor der i vagtplanlægning indgår rådighedsvagt fra 23-07. Der er en del alene arbejde og der er arbejde hver anden weekend. Der er 6 faste medarbejdere og tilknyttede vikarer.

Lindebo er ikke godkendt til borgere med udadreagerende adfærd.

Vi forventer at du:

  • Har kendskab, lyst, interesse og er stadig er nysgerrig på autistiske borgere
  • Er faglig kompetent og arbejder respektfuld med forskellige behov for autister og deres forældre 
  • Tager del i ansvaret for den pædagogiske praksis i hverdagen, med at udvikle og anvende pædagogiske metoder
  • Har en struktureret tilgang til opgaver og forstår at prioritere
  • Varetager skriftlige opgaver, dokumentation og anvender IT som en naturlig del af dit arbejde
  • Er tydelig i din kommunikation, er tålmodig og ansvarsbevidst og har en positiv indstilling
  • Har et positivt og lyst sind, og kan bidrage til den gode stemning i huset
  • Kan arbejde selvstændigt og loyal, har et roligt gemyt, og tør bringe dig selv i spil
  • Trives i et hus der kan være meget stille
  • Kan trives i en lille personalegruppe
  • Er mødestabil
  • Har kørekort
Vi tilbyder en arbejdsplads med:
  • Autister med hver deres unikke skønne personlighed
  • Engagerede og rare kollegaer
  • Faglighed og faglig nysgerrighed
  • Regelmæssig faglig sparring/supervision
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Lindebo er en del af Center for Social Rehabilitering – en Organisation i udvikling
Ansøgningsfrist: onsdag den 17. januar 2024

Samtaler: fredag den 26. januar 2024

Yderligere oplysninger: Afdelingsleder Inger Schmidt på 21 27 67 44 hverdage mellem 9.00 -15.00

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Skolevej 19, 8544 Mørke

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960766

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet